.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نگاه سياسي ،عامل عقب ماندگي صنعت مازندران
درآمد 50 ميليارد دلاري حاصل از فروش نفت زير ذره بين هيچ دستگاه و بنگاه اقتصادي نيست چرا که اگر قرار باشد روزي درب چاه‌هاي نفتمان را ببنديم بايد 900 ميليارد دلار کالا و خدمات عرضه کنيم تا بتوانيم 50 ميليارد دلار عايد کشور کنيم...
نگاه سياسي ،عامل عقب ماندگي صنعت مازندران

مهمترين عامل عقب افتادگي صنعتي استان نگاه سياسي به اقتصاد است.

کميسيون تخصصي صنعت و معدن اتاق بازرگاني و صنايع مازندران با حضور اعضاي کميسيون و تعدادي از مديران واحدهاي توليدي استان در محل اتاق بازرگاني تشکيل شد.

به گزارش شمال نيوز به نقل از ايسنا، مهندس صادقي با تشريح وضعيت صنعت و بازرگاني با اشاره به عقب افتادگي صنعتي استان نسبت به استان هاي همجوار گفت: جاي بسي تأسف است که اقتصادي را در مازندران يدک مي کشيم که به جاي اقتصادي بودن بيشتر سياسي بودن آن مدنظر است.

وي افزود: درآمد 50 ميليارد دلاري حاصل از فروش نفت زير ذره بين هيچ دستگاه و بنگاه اقتصادي نيست چرا که اگر قرار باشد روزي درب چاه‌هاي نفتمان را ببنديم بايد 900 ميليارد دلار کالا و خدمات عرضه کنيم تا بتوانيم 50 ميليارد دلار عايد کشور کنيم.

وي با تأکيد بر نقش فعالانه و مشارکت صاحبان صنايع استان در تحقق برنامه‌هاي کميسيون، اهم برنامه‌هاي دوره جديد کميسيون صنعت و معدن را بررسي و تحليل وضعيت اقتصادي مازندران، چالش‌هاي موجود در توسعه زيرساخت هاي اقتصادي، مشکلات واحدهاي توليدي با مشارکت خانه صنعت و معدن و سازمان صنايع و معادن، راهکارهاي رسيدن به اقتصاد سبز و پويا و نحوه عملکرد کشورهاي همسايه عنوان کرد.

مهندس فلاح، نائب رئيس کميسيون اتاق بازرگاني و صنايع مازندران در خصوص راه اندازي نمايندگي انجمن مديران صنايع در استان مازندران با اشاره به فعال بودن 15 انجمن مديران صنايع در کشور گفت: جاي تأسف بسيار است که استان مازندران از اين انجمن بي بهره است.

وي به هيأت مؤسس پيشنهاد داد: جهت تأسيس انجمن مديران صنايع در آمل به صورت پايلوت و سپس در ساير شهرهاي استان برنامه‌ريزي کنند.

احمد اصغري، عضو کميسيون صنعت و معدن اتاق بازرگاني و صنايع مازندران گفت: ايران براي ورود به سازمان تجارت جهاني (TWO) که با ممانعت و کارشکني کشورهاي اروپايي و آمريکايي روبروست و هر روز به بهانه هاي واهي عضويت ايران را به تعويق انداخته و موکول به سال 2016 کرده‌اند بايد با تلاش بيشتر و علمي کردن فضاي کسب و کار حضور ايران را در اين سازمان مهم بين المللي که شکوفايي اقتصادي را به همراه خواهد داشت تسريع بخشيم.

وارثي، عضو کميسيون اتاق بازرگاني و صنايع مازندران نداشتن اطلاعات را يکي از نقاط ضعف توليدکنندگان مازندراني اعلام و پيشنهاد كرد: با توجه به فقدان اطلاعات لازم از سوي کارآفرينان و افراد علاقمند به توليد و سرمايه گذاري در استان، اتاق بازرگاني با همکاري دستگاه هاي اجرايي مرتبط و تشکل هاي صنعتي نسبت به راه اندازي مرکز مشاوره صنعتي در استان اقدام كند.

وي فعاليت اين مرکز را ارائه مشاوره و راهنمايي به متقاضيان از کليه مراحل دريافت جواز تأسيس ، توجيه اقتصادي طرح ها و ... برشمرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.074 seconds.